První problémy s E-MAXX |
První problém, který nastal byl, dosti zajímavý. Ještě než jsem vlastně uskutečnil první
jízdu, bylo mi doporučeno raději překontrolovat utažení spojky. Vše bylo v pořádku a tak
sem se už ničeho nebál. Jenže při jedné jízdě se ozvalo dost hlasité křupnutí a hned sem
věděl, že se něco děje. Doma po rozebrání jsem zjistil, že levý pastorek se uvolnil a při jízdě
mi z hlavního kola vyštípnul zub. Tak jsem si říkal, že je to moje chyba, že jsem měl překontrolovat
i utažení červíků v pastorkách. Ničemu to nevadilo, jezdil jsem dál a opět při třetím jezdění ten
samý problém. Další zuby vylámaný a opět povolený pastorek. Tak jsem začal hledat možnosti, jak
vlastně zajistit nepovolování červíku v levém pastorku. Rada zněla modrý LOCTITE by to měl vyřešit,
neváhal jsem a sehnal si ho. Červíka s pastorkem jsem řádně odmastil a na závit nanesl kapku lepidla.
Světe div se, po třetí jízdě žádné cvakaní a já byl spokojený jak želva. Jenže při páté jízdě se ozval
známý cvakavý zvuk, opět povolený pastorek a spojkové kolečko na odpis, zázrak se nekonal.
|
A tak jsem začal hledat, kde bych sehnal takové kolečko. Našel jsem rychle jednu firmu, která se
zabývá těmito díly právě na tyto auta. Neváhal jsem a začal objednávat, samotné spojkové kolečko by se
samozřejmě neoplatilo a tak jsem si raději přihodil ještě pár náhradních dílů, kdybych při mém nezkušeném
ježdění ještě něco polámal. Náhradní díly přišly poměrně brzo, jenže s tím také přišlo první zklamání,
spojkové kolečko mělo větší počet zubů, nevadilo by to, ale s původními pastorky jsem se nevešel tabulkově
do převodového poměru a hrozilo zničení jiných součástí. Na internetu ani zmínka, že by to vlastně takto s
originálními pastorky nemělo fungovat, tak jsem z toho byl hodně opravdu špatný, protože to by přeci takto
nemělo být....
Naštěstí jsem našel na fóru človíčka, který mi věnoval spoustu času a dobrých informací. Nebudu ho raději
jmenovat, ale budu se k němu stále a stále v mých článcích vracet
(díky RADKU) :-D
Po dlouhém rozhovoru jsem si vybral náhradní pastorky, ale menší o jeden zoubek, abych aspoň o trochu zpomalil
to šílené auto a zároveň nové spojkové a kolo, které mělo třecí lamely.
|
Bylo mi zároveň doporučeno k autu kvalitní nářadí na tak prťavé šroubky a jiné věci ohledně vylepšení.
Byla mi nabídnuta objednávka ze zahraničí, byl jsem opravdu překvapen, bylo to vlastně od úplně cizího
člověka. Náhradní díly dorazily opravdu rychle a za trochu jiný peníz. Hned jsem se dal do montáže,
protože jsem se opět těšil na další ježdění. Hned po montáži se i bez baterky totálně změnily jízdní
vlastnosti, prostě jsem si jen tak pouštěl auto na zemi sem a tam. Po lehkém drcnutí, auto ujelo
dvojnásobnou délku než před tím. Mělo to nádherný zvuk a všechno se točilo tak lehounce.
No a tak vlastně začal můj první tuning E-MAXXE.
Jen abych nezapomněl, jak sem utáhl červíky na nových pastorcích, tak drží do dneška i bez modrého Loctite.
|
|