Jak to všechno začalo
Kolega z práce dostal ke svým kulatým narozeninám od svých kamarádů Monstera. Byl to FINAL MONSTER. Jen když o tom mluvil, tak už sem se těšil, až ho uvidím v akci. Pořád to nějak nevycházelo a až pak náhodou sem se objevil na pravém místě a v ten pravý čas. Přinesl a předvedl, já stál jak opařený, nemluvil a jen zíral. Prostě krása, nedá se to popsat, jak to člověka hned zaujme a akorát si řekne, tak to bych taky chtěl!

Traxxas E-Maxx
Pár měsíců před koncem roku 2006 jsem si tedy chtěl uskutečnit klukovský sen (asi většina z nás) a tak jsem začal hledat na internetu nějaké to pěkné autíčko. Měl jsem už určitou představu a tak okruh výběru se hned zúžil na potřebné minimum. Měla to být pořádná kára s velkýma kolama, která všechno projede a hlavně na elektriku, protože jsem nikdy neuměl naštelovat ani předstih na mé Jawě 350. :-) Byl jsem smířen s tím, že to bude na prvopočátek trochu víc zatěžující na finance, protože na jeden aupack sem věděl, že jezdit nebudu. K tomu samozřejmě nabíječku a vše,
co k tomu patří.
Takže jsem rychle napsal Ježíškovi aby nám přinesl něco krásného - auta, nabíječku a akupacky.


Napsal jsem "nám" proto, protože jsem věděl, že i když máme holku a né kluka, tak by jí to bylo strašně líto, sama jednou přišla ze školy s tím, že by chtěla na vánoce nějaké vozítko na vysílačku. No a tak jsme se krásně podělili a oba dva jsme byli spokojení.
Než jsem to dal všechno dohromady, tak uplynulo pár dní, protože u malého Monstříka jsem rovnou po vybalení z krabice namontoval pár tuningových dílů. Celé auto jsem osadil kuličkovými ložisky, chromovými disky a novými olejovými tlumiči. Tohle autíčko má snad tisíc šroubků a opravdu jsem si dělal hromádky a pořád jsem koukal do nákresu, abych něco nepokazil, hlavně při zpětné montáži Tlumiče mi taky dali zabrat, nikdy jsem nic takového nedělal a vlastně až při této montáži jsem pochopil, jak to všechno funguje. Měl jsem součástí balení i nějaké náhradní převodové pastorky, ale do toho jsem si opravdu netroufnul. Na oba modely jsem dal zadní hrazdičku kvůli převracení, polepil je a už se těšil na první jízdu.

První jízda našich autíček
Vyrazili jsme hned další ráno do našeho skateparku, abychom vyloučili ostatní návštěvníky. První jízda byla plná nervozity, ale zároveň nadšení z něčeho, na co se člověk strašně těší a současně se ještě víc bojí!!!
Jízda s E-MAXXEM se opravdu nedá popsat, protože to bylo opravdu něco neskutečného, auto mělo takovou sílu, že se stavělo né jen na zadní, ale i na přední! První jízda byla opravdu přímo šokující, splnilo to všechna moje očekávání! Žádná překážka a ani kopec v mém okolí nebyl autem nepokořen. První jízdou to odnesl rozlomený přední nárazník, spletl jsem si jízdou směrem ke mně strany otáčení a napálil hned do první překážky a pak odřenou karoserií, párkrát sem to převrátil přes střechu, ale když on to nebyl opravdu jen E-MAXX, ale šílený E-MAXX.
Malý Monstřík dostal hned po první jízdě přezdívku malý nezmar. Protože než se vybil šestičlánek (volně skládané tužky 2500 mAh 6ks), tak uplynul čas překračující 90 minut. Jízdní vlastnosti taky uspokojivé, nikdy bych nevěřil, že i tak malé auto dokáže zdolávat překážky a výjezdy na rampy ve skateparku. Jen bylo dost vratké, ale je to dané konstrukcí auta a kvalitními vzorky (drapáky) na pneu.


Pořízení nových akupacků
Dvě sady baterek bylo pro mé ježdění strašně málo a tak jsem začal hledat, které bych si pořídil.  Neměl jsem ani potuchu o tom, které jsou dobré a které zase ne. Našel jsem si jednu firmu, raději nebudu jmenovat, protože to co následovalo, mi opravdu vzalo dech!
Našel jsem firmu, co začala nabízet akupacky GP-4300 mAh a tak jsem do nich šel. Za tři týdny jsem měl dvě sady doma. Pěkně pomalu jsem je nabil a hurá na plac skateparku. Doba jízdy se pohybovala kolem 10-ti minut. Bral jsem to tak, že je to akorát na to, že jsou nové, druhá sada se chovala přesně tak jako ta první. Večer jsem dal nabíjet a řekl jsem si, že bych jim mohl jeden cyklus dát navíc, tak jsem si na nabíječce nastavil dvakrát nabití a vybití. Druhý den mě zarazil opět čas s výdrží, bylo to 15 minut na pohodovou jízdu. Pořád jsem si myslel to, že jsou nové a tak jsem jezdil, nabíjel a zase jezdil. Po měsíci používání se si řekl dost, akupacky půjdou na reklamaci, protože i při nabíjení klesla kapacita dodaného náboje jen na 3950 mAh, samozřejmě měřeno vybíjením. Reklamace se opakovala dvakrát, a když mi podruhé uznali reklamaci, tak se mi strašně omlouvali, že prý vznikla při výrobě těchto článků nějaká chyba. Já vím, že mi teď asi neuvěříte, ale opravdu se stalo to, že prý jim nechtěně tyto články 4300 mAh spatně opatřily nálepkou, protože všechny články měli jen kapacitu 3900 mAh. No prostě k neuvěření!!!
Problémy s akupackama dále pokračovaly, prostě jsem si myslel, že jako jediná ze dvou největších firem v ČR budou něco o svých produktech vědět (pro náročné použití a taaak).
Po dlouhém vysvětlování o náročnosti článků pro mou potřebu, to nakonec skončilo tím, že jsem si nechal udělat za cenu reklamovaných článků sady po sedmičláncích, už sem to chtěl mít vyřízené a chtěl jsem hlavně jezdit. Nechal jsem si vyrobit sedmičlánky, protože jsem za tu dobu zjistil pár nových informací a i na krabici k autu je napsáno, že tento E-MAXX snese místo dvou šesti článků přímo dvě sady sedmičlánků a tak bylo rychle rozhodnuto.


Nabíječka Ultramat 12
S pořízením auta sem si rovnou pořídil tuto nabíječku. Né jednu, ale rovnou dvě. Bylo to opravdu strašně velké dilema, jestli jednu pořádnou nebo dvě jednodušší. Věděl jsem už dopředu, že budu pořizovat další akupacky a abych je časem vůbec stačil nabíjet.


Mini Monster LEO-X
Začal jsem uvažovat, jak bych mohl vylepšit tohoto malého Monstříka. Zasedl jsem tedy k PC a pustil se do hledání. Pomohlo samozřejmě internetové fórum, tam mi bylo sděleno, že existuje skoro stejný elektromotůrek, ale pod označením tuningový. Byl ale o dvaapůlnásobek dražší než ten originální. Tak sem si řekl, že by to snad mohlo fungovat. Motůrek jsem objednal a k tomu ještě nějaké ty náhradní díly, co kdybych dcerka něco rozbila. Druhý den byla dodávka s dílama doma a já se pustil hned do montáže. Byl stejně pátek a já byl strašně zvědav, jak to bude jezdit. Opět jsem si musel připravit schémátko, protože ta halda šroubků mě opět děsila! Chvilku mi to trvalo, protože sem všechno třikrát prohlížel a pomalu montoval. Při té příležitosti jsem se kouknul i na převody, no a představte si, že jsem tam našel kolečko s pružinkou a já vůbec nevěděl k čemu je to vlastně dobré, to samé, ale bez pružinky bylo jako náhradní díl k autu. A až časem jsem zjistil, že to má funkci spojky. Nic jsem raději neměnil a ani nespekuloval, nechtěl jsem nic prostě hned rozbít. Ve tři ráno bylo auto smontované a osazené novým motorem. Neváhal jsem ani minutu, hodil na sebe hadry a vyrazil ven pod pouliční lampy. Zapnul jsem rádio, pak auto, plný plyn a .... auto fuč! Ale co fuč, to je slabé slovo, ono udělalo fuč po zadních kolech! Ještě, že už tam byla ta hrazdička kvůli převrácení. Takže spokojeně jsem šel domů a těšil se na ráno, co na to bude říkat dcerka.


Byla samozřejmě nadšená, ale s jízdou v zatáčkách a na plný plyn bylo auto stále v kotrmelcích, to byla asi jediná nevýhoda. Na fotce je vidět, že auto jezdilo tak rychle, že nešlo ani vyfotit ..... hi, hi, hi.

První problémy s E-MAXX
První problém, který nastal byl, dosti zajímavý. Ještě než jsem vlastně uskutečnil první jízdu, bylo mi doporučeno raději překontrolovat utažení spojky. Vše bylo v pořádku a tak sem se už ničeho nebál. Jenže při jedné jízdě se ozvalo dost hlasité křupnutí a hned sem věděl, že se něco děje. Doma po rozebrání jsem zjistil, že levý pastorek se uvolnil a při jízdě mi z hlavního kola vyštípnul zub. Tak jsem si říkal, že je to moje chyba, že jsem měl překontrolovat i utažení červíků v pastorkách. Ničemu to nevadilo, jezdil jsem dál a opět při třetím jezdění ten samý problém. Další zuby vylámaný a opět povolený pastorek. Tak jsem začal hledat možnosti, jak vlastně zajistit nepovolování červíku v levém pastorku. Rada zněla modrý LOCTITE by to měl vyřešit, neváhal jsem a sehnal si ho. Červíka s pastorkem jsem řádně odmastil a na závit nanesl kapku lepidla. Světe div se, po třetí jízdě žádné cvakaní a já byl spokojený jak želva. Jenže při páté jízdě se ozval známý cvakavý zvuk, opět povolený pastorek a spojkové kolečko na odpis, zázrak se nekonal.


A tak jsem začal hledat, kde bych sehnal takové kolečko. Našel jsem rychle jednu firmu, která se zabývá těmito díly právě na tyto auta. Neváhal jsem a začal objednávat, samotné spojkové kolečko by se samozřejmě neoplatilo a tak jsem si raději přihodil ještě pár náhradních dílů, kdybych při mém nezkušeném ježdění ještě něco polámal. Náhradní díly přišly poměrně brzo, jenže s tím také přišlo první zklamání, spojkové kolečko mělo větší počet zubů, nevadilo by to, ale s původními pastorky jsem se nevešel tabulkově do převodového poměru a hrozilo zničení jiných součástí. Na internetu ani zmínka, že by to vlastně takto s originálními pastorky nemělo fungovat, tak jsem z toho byl hodně opravdu špatný, protože to by přeci takto nemělo být....
Naštěstí jsem našel na fóru človíčka, který mi věnoval spoustu času a dobrých informací. Nebudu ho raději jmenovat, ale budu se k němu stále a stále v mých článcích vracet (díky RADKU) :-D
Po dlouhém rozhovoru jsem si vybral náhradní pastorky, ale menší o jeden zoubek, abych aspoň o trochu zpomalil to šílené auto a zároveň nové spojkové a kolo, které mělo třecí lamely.


Bylo mi zároveň doporučeno k autu kvalitní nářadí na tak prťavé šroubky a jiné věci ohledně vylepšení. Byla mi nabídnuta objednávka ze zahraničí, byl jsem opravdu překvapen, bylo to vlastně od úplně cizího člověka. Náhradní díly dorazily opravdu rychle a za trochu jiný peníz. Hned jsem se dal do montáže, protože jsem se opět těšil na další ježdění. Hned po montáži se i bez baterky totálně změnily jízdní vlastnosti, prostě jsem si jen tak pouštěl auto na zemi sem a tam. Po lehkém drcnutí, auto ujelo dvojnásobnou délku než před tím. Mělo to nádherný zvuk a všechno se točilo tak lehounce.
No a tak vlastně začal můj první tuning E-MAXXE.
Jen abych nezapomněl, jak sem utáhl červíky na nových pastorcích, tak drží do dneška i bez modrého Loctite.

Druhý Traxxas E-MAXX
Asi tak po třech měsících ježdění jsme si s dcerkou začali vyměňovat auta. Nepadlo ani jednou slovo, že bych dcerce pořídil auto větší a lepší a ani mi nic takového sama nenabízela, až jednou jsem se sám zeptal, jestli by taky chtěla něco takového, co mám já. Takovým smutným hlasem řekla: tak to by bylo moc parádní, kdybychom měli úplně stejná auta, to by se jezdilo a závodilo. Tak mě to zranilo u srdce, že jsem najednou vyměkl a potají sem druhé auto sehnal.


Údržba na autě - Mini Monster LEO-X
Dcerka svoje dvě auta pěkně střídala a pokud se jí povedlo auta nějak ušpinit, tak jsem jí prostě řekl, že se jí o to starat nebudu a že si je bude pěkně čistit sama. Byla při jízdách hodně opatrná, ale stejně časem potřebovalo udělat aspoň malinkou údržbu, tak jsem jí připravil potřebné nářadí, já si připravil fotoaparát a místo toho, aby auto pořádně vyčistila, tak jsme se celou dobu akorát smáli, ale nakonec to stejně musela vyčistit.


Údržba na autě - E-MAXX
Při jednom mém ježdění jsem částečně, spíš nechtěně zajel do menšího bláta, ale když jsem viděl, jak to od toho auta lítá na všechny strany, proměnil jsem se v malé dítě a prostě jsem tu největší špínu nemohl najednou opustit, jezdil jsem tak dlouho, jak držely akupacky. Pak jsem jen koukal, jak je to auto špinavé a uvědomil si, že jsem dost riskoval takto
s elektrou. Auto po rozebrání skončilo ve vaně, elektroniku jsem obalil do potravinářské folie a opatrně celé auto vysprchoval teplou vodou.


NOSRAM 4000 mAh
Pořízením dalšího auta jsem honem rychle zjistil, že dosavadní počet akupacků nám vůbec nestačí. Takže se uskutečnila  objednávka nabíjecích článků. Objednal jsem hned další dva páry, abychom mohli jezdit oběma autama najednou. Při objednání 4ks těchto akupacků sem dostal výhodnou nabídku a tak jsem neváhal ani vteřinu. Akupacky dorazily poměrně rychle, tak jsem hned přepájel konektory za 4mm Goldy a všechny poctivě zasmrštil smršťovací bužírkou. Zapojil jsem je hned na nabíječky Ultramat 12 a nabíjel každou zvlášť a to hezky pomalu.


První pořádný šok
Po nabitá akupacků Nosram 4000 mAh jsem si hned naplánoval odzkoušení v E-MAXXu. Pěkně jsem si je naskládal do batohu a to každou zvlášť do hadříku. Po první jízdě, jsem si ty vyježděné pěkně opět obalil a dal zpět do batohu a šup
s nima na záda. Akupacky moooc pěkně hřály na záda, venku byla docela zima a tak to bylo velice příjemné. Druhou sadu jsem ani nevyjezdil a to jsem si nesl ještě k tomu další pár na jízdu. Akorát jsem se pronesl. Po 15-ti minutách, mi bylo pořád divné, že akupacky pořád hřály, nějak jsem tomu nevěnoval pozornost, pořád to bylo příjemné. Jednou jsem si přijel s autem k sobě a upravoval jsem anténu a najednou jsem zacítil nějaký divný smrad. Samozřejmě v duchu nadávky, co kde jsem zase projel a kolik to dá doma práce to z těch vzorků dostat ven. Po příchodu domů jsem zjistil, že na pneu se nic nenachází a divný smrad jsem pořád cítil. Napadlo mě jediné.....akupacky v batohu. Po otevření to bylo hned jasné, jeden akupack se mi dotkl druhé přes mínus konektor (samičku). To co následovalo, bylo opravdu na zástavu srdce. Jeden akupack se nacházel v totálně ohořelém stavu, upálený celý plusový kabel a obě ty černé krytky totálně s průhlednou smršťovačkou seškvařené a ztvrdlé na kámen. První co jsem řekl bylo - a tisícovka v pr*eli!
Prostě strašný pohled na kus seškvařeného akupacku, který ještě ani nebyl v autě. Normálně jsem se fakt málem rozbrečel, byl jsem tak mimo, že jsem to zapomněl i vyfotit. Asi tak za hodinu, když jsem se probral z toho šoku, jsem teprve začal kloudně uvažovat. Zašel jsem za sousedem elektrikářem a žádal ho o pomoc. Chvilka pájení a řezání
a akupackpak byl opět po kupě. Slepen páskou Ducktape, řádně připájen a zaizolován. Dal jsem ho na nabíječku a začal pomalu nabíjet, Největší problém u Ultramatky 12 je to, ze nabíjení skončí za 180 minut a nabíječka se musí spustit znova, nabíjel jsem celou noc a den. Akupack se jevil jako nabity, moc sem tomu nevěřil a dal ho vybíjet, tohle se opakovalo třikrát. Akupack kupodivu jede do dnešního dne. Takže jsem měl zase jednou veliké ŠTĚSTÍ!!!

Přepravní obaly na akupacky
Po předchozím problému jsem se rozhodl, že bych chtěl do budoucna tomuto problému každopádně předejít a tak jsem začal nahánět odpovídající krabičky dané velikosti akupacků. V první řadě jsem si udělal na plusové konektory (samičky) ještě raději převlečky, i když si myslím, že konektory Gold 4mm jsem měl dobře zasmrštěné, ale jistota je jistota. Sehnal jsem čtyři stejné krabičky s výstelkou z molitanu, přesně na 4ks akupacků, co víc si přát. Akupacky tam seděly tak, že ani při převozu se nemohly nikam hnout.


Neustálé ježdění a nošení aut na plac
Do našeho skateparku jsme s dcerkou chodil každý druhý den a dávaly autům pěkně zabrat. Řekl bych, že já jsem ho vůbec nešetřil a dával mu co proto, prostě pořád plný plyn. Dcerka byla o dost opatrnější. Čas jízdy se opravdu lišil, já byl schopen vyjet baterky za 15 minut a dcerka jezdila i 30 minut. Každý jsme měly tři sady a já si nosil ještě dvě sady sedmičlánků. Čas venku se pohyboval od 1,5 - 2 hodin se vším všudy. Jeden z problémů byl, jak odnést obě auta do skateparku, přeci jenom pro dcerku to bylo těžké, nosit 5 kg v ruce a ještě pak na zádech v batohu náhradní akupacky. Tak jsme pořád vymýšleli, jak to udělat a nějak si pomoc, chvilku jsme to nosili tak, že já měl v jedné ruce své auto a to druhé jsme nesli u prostřed, ale bylo to pořád nepraktické delší krok a rozdílná výška osob). Najednou mě napadlo, že bych mohl zkusit udělat z nepotřebného vodítka na psa něco jako ramení popruh, chvilku jsme spekulovali a nakonec s toho vylezlo toto, dcerka byla spokojena, sice pořád dřela stejnou váhu, ale aspoň to nemusela tahat v ruce.